Francouzská automobilka Bugatti je známá po celém světě. V letošním roce navíc překonala obrovský milník ve výrobě. Právě tato společnost je známá tím, že se nejedná o velkovýrobu, ale spíš manufakturu. Modely jsou vyráběny lidmi, nikoli stroji. Jsou tak mnohem osobnější, kvalitnější, ale zároveň jich samozřejmě nevyrobí tolik.
Nejluxusnější, nejdražší a nejrychlejší
Přesně takové je Bugatti Chiron, které se těší přístupu k veřejnosti již tři roky. I přesto, že se jedná o manufakturu, tak se jim daří produkci urychlovat. Díky tomu letos z výrobní linky sjel Chrion s nádherným číslem 200!
Co můžete očekávat?
Model supersport se pyšní výkonem 1500 koní, zrychlení z nuly na sto za pouhé 2,4 vteřiny a jeho maximální rychlost je 420 km/h. Podle spekulací se udává, že by mohl dosáhnout až 465 km/h, ale výrobce upozorňuje na to, že by to jeho pneumatiky nevydržely.
A jaká je jeho cena? Počáteční částka se pohybuje kolem tří milionů dolarů (66 milionů korun). V případě limitovaných edic, sportovnějších variant a trochu lepší výbavy se ceny pohybuje kolem 3,7 milionu dolarů (více jak 81 milionů korun). Model, který si koupil 35. nejbohatší Čech Radim Passer stál neuvěřitelných 90 milionů korun.
Pořídit si ho mohou i Češi
Sníte o tom, že vám takový vůz bude říkat pane? Máte šanci. Rezervovaných není ještě téměř sto kusů. Nepočítejte ale s tím, že ho budete mít doma hned. Ve skutečnosti byste si na něj počkali minimálně tři roky, tedy minimálně do roku 2022. Musíte počítat s tím, že produkce je pomalá. Přece jen se nejedná o běžnou automobilku.
Jak probíhá výroba?
Ve společnosti nenajdete jediný stroj, který by pracovat na sestavení těchto unikátních vozidel. Práci zvládá pouhých 20 techniků. Utáhnout musí neuvěřitelných 3800 šroubků. Poté, co je vůz sestaven, probíhá osmihodinové testování na silnici, šestihodinová kontrola laku a proběhne také osobní kontrola samotného šéfa fabriky, Christohpe Piochona.